onsdag 27 augusti 2008

ÄNTLIGEN! BARA SPORT.

Hej alla härliga sportnördar. Äntligen ska vi få frossa tillsammans. Här blir det sport över alla gränser.
Jag har den senaste tiden spenderat nästan 700 timmar på att kolla in olympiaden i TV. Det har blivit tidig uppgång, knappt någon sömn i flera veckor. Rolle från Trollhättan dök upp som min sidekick men slocknade efter fyra stenhårda morgnar i ottan. Rolle drog sig vacklande tillbaka till mästerbrottaren Bertil Antonssons hemstad. Bertil blev världsmästare i början av 50-talet. Han dog för övrigt för ett par månader sedan. Frid över hans minne.
Tro nu inte att jag tröttnat på sport. OS var en fin uppladdning. Jag är i storform. I kväll måste man bara kolla in Örgryte IS-Mjällby, bara en sådan sak.
Den här SPORTBLOGGEN kommer att bjuda på en blandad kompott med både härligt mossiga stendöda idrottshjältar men givetvis också rykande het färskvara.
Helst skulle jag vilja skälla ut tränaren Roland Nilsson i MFF. Snacka om att misslyckas med att skapa ett lag.
Helst skulle jag vilja skälla ut MFF-ordföranden Bengt Madsen som med sin dumdryghet genomsyrar hela klubben Malmö FF.
Helst skulle jag velat ta landslagsbossen Lars Lagerbäck i örat. Han fattar inte att media är vår syn och hörsel i samband med landskamper.
Helst skulle jag velat vara farfar åt Sanna Kallur och bjuda henne på min hemlagade chokladpudding som tröst.
Helst skulle jag velat veta varför Carolina Klüft spolade ett givet OS-guld och en given odödlighet.
Helst skulle jag velat ha skidåkningen tillbaka på Mora-Nisses tid. Då dopingen var råtuff skogshuggning i 25 graders kyla.
Helst av allt vill jag att Zlatan kommer hem till mig för en kopp kaffe i Täppan. Vi kunde bläddrat i mina favoritböcker-se listan till höger i bloggen.
Nu får det hur som helst vara bra.

HÅLL UT!

Inga kommentarer: